Plus i tajemnicze minuty Groupon przeszkodą w rozwoju?


Aha, i jeszcze poproszę Comic Sans


25 maja 2011, 21:57 | 1 komentarz | 18 730

Dlaczego my, graficy, nie lubimy czcionki Comic Sans? Pewnie dlatego, że jest pokrzywiona, niedopracowana, kiepsko prezentuje się nawet w miejscu, do którego została przeznaczona czyli w dymkach komiksowych. Dlaczego klienci wykorzystują ją gdzie tylko się da? Dobre pytanie…

Wystarczy spojrzeć na powyższy rysunek, albo przygotowaną w Kwejku prezentacje krojów pisma, by przekonać się samemu – Comic Sans jest krzywy, duże litery różnią się tak diametralnie od małych, że można odnieść wrażenie, że to dwa różne fonty.

Dlaczego Comic Sans (nazywany często przez sympatyków Komikiem, Comic San’em) jest taki popularny? Z prostego powodu – jest to font dostępny dla wszystkich (dostarczany wraz z Windowsem), posiada polskie znaki, jest czcionką, którą można wykorzystywać bez problemu na stronach internetowych. Od 1994 roku, kiedy Microsoft przedstawił ją jako nowy krój pisma, jej popularność zaczęła rosnąć. Patrząc na obecną sytuację w Polsce wydaje sie, że jej pozycja nie słabnie. Mimo wielu stron, które oprotestowały używanie tego fontu zyskuje on ciągle nowych zwolenników.

Zapraszam do obejrzenia filmu, który prezentuje font w użyciu oraz logotypy dobrze znane tak jak logo Harrego Pottera, Starbucks Cafe czy Facebooka po zmianie fontu na Comic Sans. Warto obejrzeć go do końca, żeby przeczytać puentę Vincenta Connara, twórcy czcionki.

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli dołączysz do mnie na Facebooku!

Kamil Lipiński – mąż i ojciec, przedsiębiorca, webdeveloper, bloger, człowiek, który ma wielką nadzieję na to, że można się czegoś sensownego o WordPressie dowiedzieć w 500 sekund. Wierzący (bynajmniej nie w technologię) geek.

Subscribe without commenting




Spelling error report

The following text will be sent to our editors: