
Od 21 kwietnia Google będzie nadawać wartość wyszukiwanym stronom zwracając uwagę również na to czy witryna posiada wersję mobilną. Brak wersji na smartfony i tablety spowoduje, że Twoja strona może być na niższych pozycjach w wyszukiwarce.
Zmiany w algorytmie Google sprawiły, że przyspieszyłem pracę nad pełną wersją mobilną swojego bloga oraz nową stroną firmową, która wkrótce ujrzy światło dzienne. Tobie też radzę przed końcem miesiąca sprawdzić swoją stronę w narzędziach Google dla webmasterów. Najprościej to zrobić poprzez stronę:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Kiedy już tam wejdziesz, wpisz adres swojej witryny i poczekaj kilkanaście sekund. Powinna pojawić się informacja o tym jak boty Google widzą Twoją stronę. Mój blog przeszedł pomyślnie test, mam nadzieję że u Ciebie będzie podobnie.
Co zrobić jeśli nie mam wersji mobilnej?
Bez paniki. Brak wersji mobilnej może obniżyć Twoją pozycję w Google ale podobne działania powoduje przestarzała konstrukcja witryny albo brak tekstu na stronie głównej, a jednak tego typu witryny pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Jeśli jakaś firma straszy Cię mówiąc że bez wersji mobilnej nikt nie będzie mógł Cię znaleźć w Google to radzę nie słuchać tych ostrzeżeń.
Sprawa jest dość prosta jeśli posiadasz witrynę na WordPressie. Możesz skorzystać z okazji i zakupić szablon i zatrudnić specjalistę, który może Ci go wdrożyć i spolszczyć. Możesz też sprawdzić się robiąc to samodzielnie. Jeśli nie masz pieniędzy, a zależy Ci na zachowaniu wysokiej pozycji, sprawdź wtyczkę WPtouch Mobile Plugin. Po instalacji i włączeniu wtyczki upewnij się czy narzędzie Mobile Friendly przepuszcza Twoją stronę jako zgodną z urządzeniami mobilnymi.
Jeśli nie masz strony na WordPressie – poszukaj rozwiązań na systemie, na którym strona jest założona albo skontaktuj się z twórcą szablonu, pamiętaj jednak że jeśli nie ustaliłeś we wcześniejszym zakresie prac przygotowania wersji mobilnej to może się okazać że tego typu przebudowa będzie Cię trochę kosztować.