Ostatnio Microsoft zmieniał logo w 1987 roku. Najwyższy czas na rebranding! Nowe logo możecie obejrzeć poniżej. Podoba się Wam?
Bardzo pozytywnie odbieram zmianę wizerunku Microsoftu. Logo jest kolejnym z etapów, wcześniej przecież zmieniła się koncepcja okienek w systemie operacyjnym, jeszcze wcześniej, w 2007, dodano wstążkę do pakietu Office. Tak więc nowe logo jest konsekwencją wielu zmian jakie zostały wprowadzone do Microsoftu. Spółka z Redmont przed zmianą wizerunku dokonuje zmian w produktach, co bardzo cieszy i wydaje się naturalną koleją rzeczy.
Mi osobiście bardzo się podoba. Jest proste, przejrzyste, od razu nasuwa się skojarzenie z wspomnianym wcześniej kafelkowym systemem operacyjnym przyjaznym dla systemów dotykowych. Sama prezentacja logo w formie wideo jest również interesująca:
Warto nadmienić, że po raz pierwszy od początku istnienia Microsoftu w logo znajduje się sygnet. Kolory oznaczają produkty firmy:
- niebieski – Windows
- czerwony – Office
- zielony – Xbox
- żółty – dokładnie nie wiadomo, niektórzy mówią że to gra słów „Yellow – Hello”;
Na readwriteweb sugerują: „Yellow, presumably, will be associated with Microsoft’s enterprise products, some of its most profitable.”
Co sądzicie o nowym logo?
PS
Ciekawe co myśli teraz o Microsofcie firma DVDVideoStudio, które ma logo różniące się miejscem kolorów żółtego i zielonego.
Byłoby nieźle gdyby DVDVideoStudio korzystając z zamieszania z nowym logo zaczęło promować intensywnie swój brand. Mogła by z tego wyniknąć ciekawa walka Dawida z Goliatem na łudząco podobne logotypy.
Szkoda że Autor nie wie o tym, że nazwa Metro w odniesieniu do kafelkowego interfejsu już nie ma zastosowania. Microsoft wycofał się z jej używania.
Dzięki za uwagę Marcin. Poprawiam tekst.