
Szukając materiałów do tego artykułu wpisałem w Google zasłyszaną frazę „Do niego to trzeba dużymi literami”. Okazało się, że odnalazłem dziesiątki stron na których kobiety skarżyły się na mężczyzn. Słusznie czy niesłusznie – pomińmy kwestię. Ważne żeby z dużych liter zrezygnować. Najlepiej prawie wszędzie!
Wbrew pozorom nie będzie o relacjach damsko-męskich, ale o wielkości czcionki w internecie.
Wielkość tekstu w artykułach zamieszczanych w sieci nie jest kwestią gustu. Standardy sieciowe określają dopuszczalną wielkość.
Najlepiej dłuższe teksty pisać czcionką o wiekości 11-13px (w niektórych przypadkach 14). Można stosować większą czcionkę na stronach przeznaczonych dla dzieci lub osób starszych. Żeby uwiarygodnić te zdania podaję kilka stron:
- Onet – 14px (przed przebudową 12px)
- Google – 13px
- Youtube – 12px
- Wirtualna Polska – 12px
- Facebook – 11px
Wyróżnianie się spośród powyższych stron w polskim internecie nieuzasadnionym użyciem większej czcionki nie jest dobrym rozwiązaniem. Już lepszym wyjściem, jeśli ktoś faktycznie chce umożliwić słabiej widzącym osobom swój artykuł, jest przygotowanie elementu, który umożliwi na bieżąco zmianę wielkości tekstu.
Należy jednak pamiętać, że osoba, która słabo widzi często przy przeglądaniu sieci korzysta z programów ułatwiających czytanie artykułów lub wykorzystuje wbudowane w przeglądarkę powiększenie (Ctrl oraz +) i pomniejszenie (Ctrl oraz -) w sytuacji kiedy ktoś z wielkością czcionki na stronie przesadził.
Oczywiście chodzi cały czas o wielkość treści artykułów czy wpisów na blogach. W przypadku tworzenia tytułów do poszczególnych akapitów (nagłówków) używanie większej czcionki jest uzasadnione albo nawet porządane.
A waszym zdaniem jakiej wielkości czcionka w połączeniu z jakim krojem jest najlepsza?